mandag den 29. april 2013

Bestyrelsesmøde d. 29.04.2013

Tilstede: Marc, Klaus, Anders
Referent: Anders

Anders tager 10 A4 ark med til hvis nogen ønsker hemmelig afstemning.

Klaus gennemgår beretningen. Datea styrer selve generalforsamlingen.

Klaus skriver til Thyssen elevator om fejlagtig faktura 272635, da vi ikke skal betale leje af alarm på 2 x 375 excl. Moms.

Vedligeholdelse og forbedringer: Liste printes ud og lægges på bordene. Anders printer.

Udskiftning af ventilationer over 5 år.
Låse
Pære
Reparation af el
Maling af opgang 15.000 kr./3 år
Reparation af elevator
Tag reparation
Reparation af vægge ind mod fællesareal
Reparation af ståltrappe 10.000 kr./5 år
Vedligeholdes af bed de første 2 til 3 år
Træbelægning i gård
Legetøjskasse

 Bestyrelsens beretning: se kommende referat af generalforsamlingen d. 2. maj 13.


Klaus laver seddel om generalforsamling og hænger op.


Info om 5-års gennemgang udsendes til ejerne d.d.

Bestyrelsesreferat 28.03.2013


Årsrapport 2012 gennemgået

Bestyrelsesformand er Klaus Fisker Jensen og ikke Marc Valbjørn. Dette meddeles til Datea og skal rettes i alle dokumenter.

Regnskabet godkendes med ovennævnte kommentarer.

Penge retur for momsrefusion for varmeregnskab fra 2011 og bagud fremgår ikke af regnskabet (ca. kr. 16.000). Mail send til Date og vi afventer svar.

Budget 2013

Aftale om renovation med Datea skal lægges ind i budget for 2013 beløb kr. 33.000.

Elevator skal have ny godkendelse i 2013 – skal lægges i budget, vi har bedt Datea om at komme med et bud på prisen.

Vedligeholdelse af elevator nedsættes fra 20.000 til 15.000, da vi ikke forventer weekendarbejde eller gentagende udskiftning af lysrør.

Rengøring indvendigt skal hæves fra 21.000 til kr. 22.000.

Der afsættes kr. 7.000 til konsulenthonorar til Poul Meldgaard for deltagelse d. 17/4 samt diverse vedrørende fællesområderne.

Budget forhøjes med kr. 16.000 til kasse til legetøj.


Dagsorden til generalforsamling

Bestyrelsen forslår at Plantekasser ”gives fri” så beboerne selv er ansvarlig for beplantningen samt vanding. Beplantningen af plantekasserne skal aftales med naboen.

Kasse til sandkasse kr. 16.000,-

Festudvalg som er ansvarlig for sommerfest, juletræ og fastelavnsfest

Haveudvalg som er ansvarlig for en plan for vanding og vedligehold af bedet

Børneudvalg som er ansvarlig for sandkasse, legetøj, oprydning mv.

Der skal fastsættes en dato for havedag. Forslag søndag den 12. maj, 26. maj, 2. juni eller 9. juni. – der skal også være tid til at bestille nye planter.

Andet

Reparation af ovenlys i ovnhallen 3 hurtigst muligt varetages af Marc.

Udarbejdelse af vurdering af vedligehold i ejerforeningen over de kommende 5 år. Se specifikation i bilag. Bilaget kan evt. medtages op generalforsamlingen.

Mail vedr. 5-årsgennemgang, Anders har sendt rettelser til Claus. E-mail til ejerne skal sendes af bestyrelsen.